Saturday, June 23, 2012

Pencen Muda, Pencen Kaya


Saya memang berangan angan nak pencen waktu umur saya 40 tahun...memang saya dah kecoh satu kampung yang saya akan pencen pada umur tersebut...kebanyakan org yg rapat dgn saya dah tau angan-angan saya nih

saya bayangkan pada umur 40 tahun saya dah ada semua yang di bawah nih, saya kan suka berangan...owh yea, berangan tak perlu byr duit tau :)


ha, inilah dream house saya. tak besar sgt, tapi complete dgn swimming pool


ok, inilah dream car saya...but ini kereta nak pegi market ok :) kalau jln ramai ramai kita bawak kereta bawah nih


estima jer, sbb anak pun dah 3 kan hehehe


dan tak lupa simpanan yg cukup dlm bank....


saya fikirkan, bila saya pencen umur 40 tahun and dah ada benda2 di atas ni senang lah hidup saya. Cuma mr hubby jer yg pergi kerja, saya uruskan anak-anak di rumah. pagi-pagi hantar anak ke sekolah, balik rumah masak then ambil anak blk sekolah...bla bla bla and the routine goes on...bila cuti sekolah pula maybe boleh pergi holiday ke London ke, Paris ke, Italy maybe...wah seronok sungguh :)

tapi....bila difikirkan balik REALITY nya saya dah berumur 33 tahun, and non of the above yg saya dah capai

macam mana saya nak pencen umur 40 tahun ni?

OMG!!!

Alhamdulillah saya dah ada rumah, tapi rumah kami biasa-biasa ajer (takder swimming pool pun hehehe)...kami cuma ada myvi and spectra jer, duit simpanan pun cukup-cukup jer utk renew roadtax by end of the year...pergi bercuti pun jarang jarang

mungkin tuhan dah jodohkan saya bertemu semula dgn kawan lama saya Wahida Ghazali sbb dia yg bawa saya masuk business Premium Beautiful nih...dan saya jumpa dgn mentor-mentor hebat dlm business Maisarah Ibrahim Hanis Haizi ...semua mereka ini bermula dgn zero, but now pencapaian mereka sgt luar biasa

siapa sangka seorang suri rumah boleh berpendapatan 6 angka sebulan? siapa sangka anak pengawal keselamatan boleh memiliki bmw f10?

apa impian anda? sudi tak nak kongsi dgn saya? saya boleh tunjukkan jalan bagaimana mentor-mentor hebat yg saya kenali ini capai impian mereka

interested? call/ sms/ email
diana | 012-202 5754 | noordiana1@gmail.com





No comments:

Post a Comment